Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки "Детальний план території для формування земельної ділянки, визначення планувальних обмежень та параметрів забудови під будівництво та обслуговування гідроелектростанції №3 на річці Прут"
ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ
СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Детальний план території для формування земельної ділянки, визначення планувальних обмежень та параметрів забудови під будівництво та обслуговування гідроелектростанції №3 на річці Прут, орієнтовною площею 12,0000 га, яка розташована за межами населеного пункту Перерив в адміністративних межах Матеївецької сільської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області.
1.Інформація про замовника СЕО:
Матеївецька сільська рада
Юридична адреса: 78267, Івано-Франківська обл., Коломийський р-н, с. Матеївці, вул.Відродження,10, конт.тел (03433)92359, електронна адреса : mateivoth@ukr.net
2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об'єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови. Уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території, визначення наявних обмежень використання території згідно державним будівельним та санітарно-гігієнічним нормам із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства, з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. Склад та зміст детального плану території визначається відповідно до ДБН Б.1.1-14:2021.
Детальний план території для формування земельної ділянки, визначення планувальних обмежень та параметрів забудови під будівництво та обслуговування гідроелектростанції №3 на річці Прут, орієнтовною площею 12,0000 га, яка розташована за межами населеного пункту Перерив в адміністративних межах Матеївецької сільської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області є документацією з просторового планування на місцевому рівні. Документація розробляється відповідно до Рішення від 27.09.2024р. №820-ХХХIII/2024. При розробці детального плану враховуються - Схема планування території району, проектна документація, інформація земельного кадастру.
3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Виконання стратегічної екологічної оцінки (далі - СЕО) документу державного планування передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проектних рішень як на окремі компоненти довкілля, так і на загальний баланс екосистемі, відповідно, на життя та здоров'я населення. Під час розроблення детального плану території для формування земельної ділянки, визначення планувальних обмежень та параметрів забудови під будівництво та обслуговування гідроелектростанції №3 на річці Прут, орієнтовною площею 12,0000 га, яка розташована за межами населеного пункту Перерив в адміністративних межах Матеївецької сільської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області, буде враховано законодавчі та нормативні документи: Земельний кодекс України, Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», ДБН Б.2.2- 12:2019 «Планування та забудова територій». Під час розробки та подальшого виконання проєктних рішень проєкту містобудівної документації та за кожною оперативною ціллю розробляється низка проєктів у подальшому, на наступних стадіях проєктування (стадія «Робочий проєкт»). Серед них можуть бути проєкти, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягають оцінці впливу на довкілля до прийнятих рішень про впровадження планової діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» окреслено перелік видів господарської діяльності, що в обов'язковому порядку мають провести процедуру оцінки впливу на довкілля.
4. Ймовірні наслідки.
а) для довкілля, у тому числі і для здоров'я населення: проект документа державного планування містобудівної документації «Детальний план території для формування земельної ділянки, визначення планувальних обмежень та параметрів забудови під будівництво та обслуговування гідроелектростанції №3 на річці Прут, орієнтовною площею 12,0000 га, яка розташована за межами населеного пункту Перерив в адміністративних межах Матеївецької сільської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області» розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, існуючих та перспективних планувальних обмежень, санітарно-захисних, природоохоронних зон тощо. Оцінка впливу проекту містобудівної документації буде здійснена на компоненти як природного, так і соціального навколишнього середовища, а саме будуть розраховані, оцінені та враховані у звіті про стратегічну екологічну оцінку будь-які ймовірні наслідки для флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, надр, клімату, повітря, води, ландшафту, природних територій та об’єктів, безпеки життєдіяльності населення та його здоров'я, матеріальних активів, об’єктів культурної спадщини та взаємодія цих факторів.
б) для територій з природоохоронним статусом: Під час здійснення СЕО будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту детального плану території на території та об'єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, землі природно-заповідного фонду України, території та об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об'єкти комплексної охорони. За результатами СЕО будуть рекомендовані екологічні обмеження реалізації діяльності.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО детального плану території передбачається розглянути наступні альтернативні варіанти проектних змін. Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. У разі, якщо документ державного планування не буде затверджено, це призведе до відмови від будівництва.
Альтернатива 2: «Максимально сприятливий сценарій» – опис, оцінка та прогнозування ситуації, а саме впливу проектних рішень на стан компонентів навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки та гарантування здоров’я громадян, у випадку успішної реалізації запропонованих заходів із використанням інноваційних технологій на засадах сталого розвитку. Альтернатива 3: Технічні та/або територіальні альтернативні рішення проектування певних територій/ об’єктів, розвиток яких передбачений проектними рішеннями містобудівної документації. Зрештою, кінцевим продуктом аналізу виправданих альтернатив стане формування найбільш екологічно та економічно вигідного сценарію реалізації проекту даної містобудівної документації з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів та, головне, - забезпечення екологічної безпеки території проектування та навколишніх земель.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Під час підготовки звіту СЕО необхідно визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє природне середовище в період реалізації проєктних рішень ДПТ та дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи з особливостей планованої діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов. Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування. З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану території. Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: – доповіді про стан довкілля; – статистичну інформацію; – фонові та лабораторні дослідження стану довкілля; – дані моніторингу стану довкілля; – оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля; – пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування:
Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, експлуатації споруд та інших об’єктів. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні.
Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення.
При здійсненні планованої діяльності у відповідності, з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: відповідні організаційні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами.
8.Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища».
Відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документа державного планування містобудівної документації «Детальний план території для формування земельної ділянки, визначення планувальних обмежень та параметрів забудови під будівництво та обслуговування гідроелектростанції №3 на річці Прут, орієнтовною площею 12,0000 га, яка розташована за межами населеного пункту Перерив в адміністративних межах Матеївецької сільської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області» подаються до Матеївецької сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області. Поштова адреса: Івано-Франківська обл., Коломийський р-н, с. Матеївці, вул. Відродження,10, конт.тел (03433)92359, електронна адреса : mateivoth@ukr.net . Контактна особа: начальник відділу ЖКГ, інвестицій, соціально-економічного розвитку та земельних відносин - Кучма Надія Василівна конт.тел (03433) 92197. Строки подання зауважень та пропозицій: 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки